Bukser med ribkant hitter herhjemme, særligt dem i fløjl eller velour, og dem har vi slet ikke nok af i Esthers nuværende størrelse (mellem 56 og 62). Planen er (åh... alle de planer), at jeg vil sy en ordentlig stak løbende som Esther vokser, for de er simpelthen så nemme at sy, især hvis man undlader smarte lommer og lapper på knæene. Men lommer og lapper giver et lækkert professionelt look - og det kan jeg godt lide :)

I stakken med tøj fra min bedstemor fandt jeg et par fløjlsbukser med rigtig meget vidde i benene (juhuu... masser af stof!). Bukserne har de sidste 2 uger ligget på mit sybord sammen med et lækkert, gult stykke ribstof og en rest bomuldsstof med gule hvaler, jeg havde fundet frem - helt klar til at blive til babybukser - og nu er de endelig blevet færdige.

Jeg har genbrugt lommernes kanter og sidesømmene fra de gamle bukser, og ellers syet bukserne med et par af Esthers fætters bukser som model. Størrelsen kan justeres ved at folde den brede ribkant både i taljen og ved anklerne. Det er smart, når man som Esther er mellem to størrelser, og bukserne kan derfor bruges længere tid.

Her er lidt billeder af processen:



Næste par bliver måske syet af en striktrøje, jeg har liggende, eller også laver jeg nogle, hvor jeg bruger elastikkanten fra Bedstes bukser. Wait and see...

0 kommentarer:

Send en kommentar