Nede ved Føtex ligger en genbrugsbutik med det skønne navn 'Mandebutikken'. Man kan ikke købe mænd - heldigvis(?) - men man kan være heldig at finde fine sager til gode priser mellem en hel masse skrammel. En af de fine sager, man kan være sikker på at finde dernede, er kaffesække til en flad tier, og sådan et par har jeg kapret mig for et halvt års tid siden med tanke på at trylle dem om til noget andet.

Mit kreaværelse er efterhånden ved at være virkelig fint og brugbart, men jeg har i den grad manglet en opslagstavle til fx at lave et moodboard over min børneværelsesinspiration. Kaffesækken virkede som det perfekte lærred for udklip, farvekort og andet godt, og 3-2-1 blev den til en opslagstavle :)


Inspiration til indretning af Bebs' børneværelset

Til opslagstavlen har jeg brugt:
  • 1 stk. kaffesæk
  • 1 plade af blød masonit - min har jeg slæbt hjem fra jem og fix på cyklen i blæsevejr - men der findes nok smartere løsninger ;)
  • Hæftepistol
  • Stofsaks
  • 4 skruer + 4 spændeskiver til ophæng

Kaffesækken er ret så levende at arbejde med, så det tager virkelig lang tid at få den til at ligge ordentligt, mens man klipser den fast. Det er så også den eneste store udfordring; resten er let som en leg.
 

NB. Jeg har leget lidt med Picasas collagefunktion på det sidste. Det er smart med en mulighed for at sætte flere billeder sammen til ét, men jeg er ikke blevet helt gode venner med den. Måske skal jeg undersøge, om et andet program vil passe mig bedre - et hvor man fx kan tilføje tekst til collagen.

Edit: Jeg har fundet ud af tekstfunktionen i Picasa. Juhu!

0 kommentarer:

Send en kommentar