Jeg elsker, når jeg får en ønskeliste og straks spotter noget, jeg kan lave selv. Særligt hvis jeg ved, modtagerne plejer at blive glade for mine hjemmelavede kreationer.
Det skete forleden. Vi skulle til barnedåb, og drengen, der skulle døbes (eller måske rettere forældrene) ønskede sig en butterfly. Én butterfly vel at mærke, men jeg har længe pønset på en løsning med trykknapper. Indtil nu har jeg bare ikke kastet mig ud i projektet, for vi skal jo have en piiiige :)

Men nu er det testet - og det virker!

Materialer
  • Stofrester i forskellige farver og mønstre
  • 5 stk. halve trykknapper (han)
  • 1 stk. halv trykknap (hun)
  • Elastik og dims til at justere længden med (min er fra et gammelt sæt seler fra genbrug)

Gaven endte med at bestå af en indstillelig strop af elastik med trykknap, fem forskellige butterflys, en denimskjorte, en kæmpe bamse og en t-shirt.
Stroppen kan indstilles fra mikro til min egen størrelse, og jeg kan altid supplere op med flere nye butterflys til samme strop.

Til helt små børn kunne man sætte 'hun'-trykknappen på en eller flere bodyer, så slipper babyer for stroppen om halsen.
Butterflyen består af et stort rør, der bliver formet som sløjfe
og et mindre rør, der holder det sammen


Stroppen, når det er sat på skjorten, så er det bare at vælge butterfly

Bagside og forside

Det færdige kit!


0 kommentarer:

Send en kommentar